Friday, October 5, 2012

hobi saya dan pasangan

kalau tanya aku hobi aku boleh list berpuluh-puluh. dari pingpong, chess, snooker, memasak sampai berkebun. sebabnya mudah sahaja. aku cepat bosan. boring hiking join marathon. boring marathon bela ikan.

hobi yang kekal hanyalah main bola. itu pun dari bola padang ke futsal. bila aku main futsal otak jadi tenang. biar pun permainannya kasar, keras dan laju, korang tak perlu kelam kabut haru biru. pass bila ada peluang. takyah marah-marah cukup sekadar teguran ringkas. aku terasa seolah2 menari ballet kalau main tue. terapung. hilang segala masalah. game tue aku rasa tenang, slow pace dan mendamaikan.

begitulah juga halnya dalam urusan peribadi. cepat bosan dengan orang. baik dengan orang nie bosan. orang tue bosan. orang sana bosan. orang sini bosan. cane nak kawen?

macam-macam alasan aku bagi bila orang tanya. gaylah. income tak stable. memilih (aku nak kawen sukati la nak pilih, nak pakai bukan setaun dua), mintak orang cariklah,siapa naklah, tak jumpa the one lah, tunggu orang lain semua kawen lah. perangai budak-budak lah. ya mungkin kesemua alasan di atas benar kecuali yang pertama. harapnya satu hari nanti aku dapat cari orang yang boleh aku menari, terapung, hilang segala masalah.

memang ramai yang nasihat. antara yang aku dapat, kawen cepat anak bijak, selesai masalah sleeping disorder, pastue by the time pencen anak dah besar2, kawen cepat pahala kira dable, elak dosa, jimat duit tak berfoya. banyak la orang nasihat. ibunda pun frekunsi menegur dah makin kerap. secara direct, perli atau berbentuk soalan objektif.

cuma mantan bos cina aku best. dia sound direct, dont get married before u r 30, otherwise u'll create problems. betul. citenya aku nie perangai cam budak-budak. tak matang. predictable. korang nak suruh aku jaga anak orang?

biar betul.

No comments:

Post a Comment