Saturday, February 13, 2010

Kejadian Minggu Ini

Define irony. dia akhir persembahan, di sebuah kelab yang boleh kata pemes, oleh sebuah kugiran entah siapa, dengan membawa lagu oleh kumpulan kugiran Muse,lolong-lolongkan "our time is running out~". heh.ironik sungguh kugiran tersebut.aku cuba untuk bertanya soalan retorik ini dalam bahasa melayu. gagal mendapat kata soal dan ejaan yang tepat. jadi alang-alang kita dah pinjam pun kata penjajah tersebut, serupa ikut terus. jangan tanya aku buat apa ke sana.aku tumbuk hidung siapa tanya

Oh di samping itu sebelum cuti. telinga aku tertangkap satu kenyataan atau ayat perintah, yang pada aku boleh kata kenyataan minggu ini (statement of the week kata penjajah)- "bring this food along so that your friend can 'FRIEND' you more.hahahha lawak dan sinikal (pinjam kata penjajah lagi) sungguh kenyataan tersebut. rasa macam nak salam cium tangan pakcik guard di bawah.

Kepada sahabat lama yang akan berkahwin pada hari ini, 14.2.2010, aku ucapkan selamat makan. semoga saksi-saksi dapat hadir dan tidak sibuk nak bercandle light dinner

Kepada pasangan-pasangan kekasih yang berhasrat menyambut hari valentine esok, aku nak kaji sejauh mana benar yang amalan ini dah lama diamalkan semenjak zaman empire ottoman dan kebetulan valentine jatuh pada hari paderi tersebut mati.aku?dah lama ditinggalkan dan meninggalkan

kepada rakan-rakan cina khususnya kawan pejabat aku yang selalu memberi semangat dengan falsafah hidup mereka. terima kasih dan selamat menyambut tahun baru cina. anda boleh melupakan sebentar kerajinan anda dan dedikasi terhadap kerja sebaliknya fokus kepada keluarga tersayang

No comments:

Post a Comment