Sunday, February 21, 2010

22.2.10

Tulis kali ini tulis peribadi

Untuk mak yang sambut hari lahirnya pada hari ini, walau tulisan ini tidak pernah dibaca,
selamat menyambut hari kelahiran. kalaupun mak lebih selesa mengira dari tahun hijrah, semoga dengan tulis-tulis ini dapat dimengerti oleh anak ini, usia mak sudah lebih 60 tahun. untuk segala kejahatan di dunia yang anak ini lakukan, ketahuilah sesekali bukan salah ibu mengandung. mungkin wujud jurang generasi antara kita, tetapi ketahuilah ada sifat jernih yang turun di dalam diri ini. tidak di luarnya di dalamnya, tidak di jasadnya di jiwanya.

sememangnya jika anak ini sekadar beroleh dunia, masih belum cukup untuk berbangga
sememangnya di belakang, masih ada laku perangai tidak diperkenan
mungkin suatu hari, anak ini akan berubah

terima kasih atas setiap jerih maung melahir membesar dan mendidik. usah dihitung yang besar-besar. darah, air dan susu sekalipun tidak mampu diganti rugi dibalas. dibuang pangkat jawatan untuk besarkan sendiri anak ini untuk dipastikan ada ilmunya. sentiasa dibawa merantau untuk dibukakan mata dan hati ini mengenal dunia melihat apa di sana. tidak pernah sesekali duit itu menjadi persoalan. biar tidak seluruh dunia, apa yang ada cukup sempurna. lebih dari yang diperlukan. atas tiap-tiap kemudahan, keperluan serta kemewahan yang diberikan, anak ini telalu lemah jika tidak tahu berterima kasih.

dalam setiap yang dijuangkan, pasti akan ada balasan. untuk setiap korban-korban yang dilakukan, pasti akan ada balasan. dalam mak menongkah arus yang sentiasa datang dari arah bertentangan, semoga anak ini tidak akan lupa untuk terus berdoa. doa dipanjangkan umurnya dalam takwa dan kesihatan yang baik, doa dikekalkan ketabahan dan dimudahkan jalannya

by all means, it is a privilege for me to say that those two fine people walking on God's earth are my parents

3 comments: