Wednesday, February 17, 2010

Jarum peniti terus ke jantung

Aku rasa cuti yang panjang menyebabkan tulisan yang banyak. atau terbalik?atau tidak ada kena mangena? apapun lepas rambut berombak lentik tak terurus aku ditegur berulang kali dan dengan satu harapan semangat bekerja entah dari mana akan muncul, aku gagahkan juga mancari kawan untuk memotong rambut. dan bertuah dia ini memang kariernya mendandan rambut.

Satu soalan yang aku sampai sekarang tidak tahu motif di sebalik soalan 'ada awek'? kadang-kadang datang dari kawan perempuan, kadangkala dari kawan lelaki, dan tidak lupa juga makcik-makcik di pejabat mahupun di rumah. dan tambah selenge kalau kawan-kawan rempit tanya 'kau boleh eh hidup tanpa perempuan, topup RM30 sebulan'. dan statement tidak boleh pergi kawan funky- 'la virgin lagi?aku time sekolah kecik-kecik dulu dah hilang'. atau 'dia kan jantan teruna'.......aku tidak ada sebarang komen. comment-coment cari facebook

dan ini antara jawaban standard yang akan diutarakan. lebih spesifik kalau ditanya bab kahwin.

'boxer pun parents belikan' atau 'bulan 12' tanpa dinyatakan tahun atau '30 Februari tahun depan' heheh kau carikla sampai jumpa. atau kalau rasa nak merendah diri ala nak kene humban jawab 'siapa la nak kat aku ini'. cis jawaban yang macam tak tahu thankful kata penjajah. banding dengan itik at least ada la rupa fizikal itu. kadang-kadang ada yang melantun balik 'kau pun taknak kat diri kau camne orang lain nak kau'.*gelak sakan*

hahaha kelakar seram bukan? memang la sekali-sekala (kut) hati ini keluh kesah luluh lantak lantaran kesunyian. mengutip cebisan-cebisan kecil yang dilontar untuk disatukan kembali. cis, salah sendiri juga.

sambung balik cerita tadi, tersasar jauh sudah. penghabisan aku pilih untuk jawab ringkas, 'takda'. diam sebentar 2 saat dan ditanya semula walaupun tidak berapa relevan-'aku dengar kau power main bola'. aku cuba cari titik pertemuan dua soalan tadi sebelum difitnah tidak menjawab soalan. 'yang datang futsal selalunya dah ada lelaki, mana ada siapa datang hendak menonton sambil kagum tengok aku di tengah padang'. ceh confident aku jawab. sudahlah ada bunyi-bunyi riak tentang hal yang ternyata bohong-bohong belaka. sambil itu, teringat pada dia.katanya perempuan yang pergi ikut lelaki main futsal sama ada jadi pak/mak tunggu, provide towel atau air, atau pun jadi pasukan sorak *sambil demo aksi pom pom girl*.

dan tanpa diminta aku ceritakan padanya aku tidak berapa minat berfutsal dengan perempuan. dan tanpa diminta juga aku diberi khutbah free

'itu kau silap, ini semua pelaburan, main futsal dengan perempuan, kau dapat ramai kawan perempuan. macam aku bawa KFC ke tempat kerja lama aku, mana tahu ada job.kadang-kadang contact je kawan lama, ajak makan. macam kau sembahyanglah, kau selalu-selalu contact Tuhan, confirm Tuhan jaga, dapat apa yang kau nak'


aduiiiii. tak terbakar pun aku macam tersepak lah juga kata orang. hrm lepas itu cerita pasal kenal dari internet pula. sudah dari dulu aku kata pada orang aku tak percaya. cepat dia sanggah. patutnya brother ini jadi peguam

'boleh apa pulak tak boleh, ramai je cari pasangan dari internet. tapi sekarang jaga-jaga. kadang-kadang gambar/mengaku perempuan tengok-tengok pondan.pada aku benda ni tengok niat masing-masing. kalau kau nak buat main, dia pulak nak kikis duit kau memang apah tak jadi la'

heheheh aku tak tahu kenapa aku post ini semua. tapi pada aku cukup menarik. hahahha.

biarlah aku berehat sebenar. penat sudah. mungkin satu hari nanti akan ada kemaafan. ada jalan. atau dapat aku hilangkan kesal-kesal ini dan bergerak kembali.chewah

oleh kerana dah banyak sangat post. minggu depan baru tulis balik. karang menyampah orang. minggu depan pun upload gambar dulu. dah ramai tanya gambar-gambar di barat sana. upload di sini. automatiknya mereka aku paksa masuk ke mari.wahahahha

3 comments:

  1. satu pernyataan realistik utk persoalan `ada awek' tersebut. Pertanyaan yang menjengkelkan bagi aku...

    ReplyDelete
  2. benar. cuma lain ceritanya bila mana seorang calon berpotensi yang bertanya

    ReplyDelete
  3. ade kebenaran juga dan mungkin satu peluang

    ReplyDelete