Wednesday, April 11, 2012

Tsunami menggegar

Di hari pertabalan yang mana semua warga malaysia adalah subjek pemerintah di bawah wilayah jajahan takluknya, cuti umum diistihar digazet dan diwarta. tiada keraian pesta rakyat seperti di tepi-tepi jalan seperti dulu di mana raja digandah ke sana ke mari. majlis dijalan kan secara teratur dengan penuh adat istihadat. quran dikucup dan diletak tepi simbol ketua agama islam ditabal. bagi rakyat merhaien yang sedang berinduksi, kursus di bangi ini tetap berjalan. masih terpinga-pinga mencari sesuap nasik untuk di bawa balik rumah. puitis siut.

tapi duduk di institut ni tanpa roomate buat aku teransang untuk menulis. bukan jauh sangat rumah di kelana jaya, tapi saja nak duduk di asrama, kosongkan jiwa makin hari makin serabut. kene belajar lebih dengan dr minda alpha

dan kursus dua minggu ni memberi aku peluang bercampur dengan macam-macam orang. termasuklah para majistret, timbalan pendakwa raya, peguam persekutuan lain semua. learned sungguh

oleh kerana hari ini half day, aku decide nak bangkitkan minda alpha aku, aku bermeditasi dari pukul 2.30 sampai 6.30. hasilnya??? menakjubkan...gegaran scala ritcher 8.9 di acheh yang tempiasnya dirasa di sini tidak aku rasa. katil single di tingkat 4 gagal memberi aku amaran lantaran kekhusyukan aku dalam minda alpha.

malam nie bila aku buka facebook. keluar lah segala doa ratap rayu amaran berjaga segala. tak kurang jugalah yang kutuk baru nak cari kitab dalil nas apa semua. entahlah. pada aku kalau kiamat nak datang sekalipun. ia datang macam disurahkan. sedang leka kita bermain!

No comments:

Post a Comment