Friday, April 13, 2012

Mari bergaduh cara tak gentleman

sesak nafas menjawab periksa. bayangkan 40 minit + 2 jam setengah menjawab soalan yang kau tak baca. salah sendiri juga, masa 2 minggu baca 4 jam. futsal punya fasal. konon release tension layan battleship. hampeh tak best. beli a&w jalan balik ke arah tempat letak kereta dengan ihsan dan kentakinya.

tidak semena-mena macam kena langgar bulldozer. melayang rootbeer yang aku pegang. aku diam tidak bersuara. pandang keliling, toleh belakang, seorang lelaki lingkuan 30an, berbadan sasa, tegap walaupun pendek sikit. aku yakin bukan salah aku dilanggar. 15 saat tunggu dia cakap sorry yang aku baca ikut gerak bibir sebab aku rasa kuat dia telinga dia sendiri yang dengar. tanpa banyak soal aku tunduk cangkung kutip air yang terabur. perlahan-lahan slow motion bangun. lelaki tadi masih terpacak dengan seorang awek atau bini yang tak sempat aku tengok mukanya. dari ekor mata rasanya dah sama saiz laki bini. cuma bezanya lelaki ni macam baru keluar gim. lengan dah besar peha aku.

entah hantu mana rasuk aku, aku tenung tatap mata lelaki itu dalam-dalam. seolah menyeru goggle cyclop memancarkan laser merahnya. tepat kedalam mata lelaki tersebut tembus ke tengah kompleks beli belah yang kebetulan belakangnya pameran barang gimnasium oleh fitness concept mainan penjajah. "eyy bro" sapa lelaki ketak2 ini. walaupun ungkapan tutur perkataannya cukup santun, aku kenal nada intonasinya. bukan nada eh bro lama tak jumpa. atau eh bro buat apa sini. ini nada open gaduh masa sekolah-sekolah dulu. aku diam pasak kuda-kuda ke bumi walaupun tidak kelihatan. dalam hati *masak aku sure meletup punya mamat ni open'.

sangkaan meleset setakat selangkah ke hadapan dia berhenti. aku longgarkan kuda-kuda berjalan ke hadapan cukup dekat untuk se-das penumbuk hinggap di pipi oleh mana-mana pihak atau secara jemaah disebut pihak-pihak. sekali lagi aku bagai dirasuk entah mana kekuatan berani datang aku tolak lelaki tersebut. walaupun perlahan seperti menolak daun pintu yang separuh terbuka, aku rasa sudah cukup untuk dikatakan sebagai satu provokasi. cis, tak bergerak seinci..... tangan digengam tunggu saat-saat dibalas. kawan di belakang cuba tarik. aku leraikan tolak balik kawan itu kebelakang. hehe sorry jangan curi limelight gua.

kecil sahaja aku tengok lelaki di depan aku sekarang. kalau pandangan boleh mencederakan. dah berdarah lelaki ini ditatap tenung mata helang milikku. aku cuba berunding dengan mulut. "jalan tengok la". dia jawab "aku tengok la" katanya sambil mengangkat tangan tidak ubah seperti karam singh. "tengok? aku pun tengok la?" tanya aku balik. saat itu penjajah kata dah imminent sudah. mesti berakhir dengan perkelahian tragis.

aku provokasi lagi " kauuuu, aku diam-diam kau pulak melantun ekkk"...........dalam hati aku *cis ayat aku dah power camne ekkk johor kampung ibubapa aku terkeluar pula.

saat-saat tiada jalan lain itu lah tangan yang menghayun buaian atau tangan awek atau bininya apa aku kisah menyambut lengan melindung bahunya. tangan yang menggoncang joystick itu lantas merentap lelaki itu pergi.

aku masih terpaku di situ. kaget ditinggal tidak dilayan balas.aku jenguk lelaki itu meleraikan tangan kekasih hatinya di balik penjuru kedai yang terselindung dari sudut aku berdiri. dengan nafas minda alpha yang terkawal, jari-jemari bergerak meramas angin, aku berharap lelaki itu melangkah menghadapkan badannya ke pada aku kembali. biar kita jadi tidak matang hari ini. biar jadi kes pak guard yang mungkin menunggu saat ini untuk menggunakan cotarnya. biar hilang wajah nerd aku. usah kau ingat perut party pack badan sekeping ini bisa kau langgar-langgarkan sebelah mata. cis

tiba-tiba aku rasa ada orang menarik aku erat dari belakang. kali ini yang menarik seakan tidak memberi peluang untuk aku leraikan tangannya. badan aku yang kepeng terikut walaupun kepala cuba kekal di posisi machonya. dalam hati. eh aku ada awek juga nak tarik aku dari permainan tidak matang ini. dan seakan menunggu detik dan kesempatan ini, sekali lagi awek atau bini apa aku kisah lelaki tadi menarik pasangannya hilang di balik bucu kedai. aku meluruskan kepala 180 darjah ke hadapan. baru terfikir siapa tarik aku. aku pandang ke tepi. laa ihsan. hahhahahah... dalam panas-panas hati aku terfikir tadi tengah cakap pasal apa sebelum kena langgar. owh kes tatatertib!

kesimpulan yang boleh aku buat

1. lelaki bila depan pasangan perempuannya akan jadi kuat tidak pernah kalah. hukumnya sama seperti bercinta dengan isteri orang ------> kau betul ke kau salah ke kau salah jugak!!!!!

2. lelaki yang jiwa kacau kusut seperti aku penjajah kata 'have nothing to lose'. kesannya sama juga. macam orang tidak matang meroyan bila diusik.

3. walaupun tidak dalam wudhuk dan tiada air gau, air rootbear yang sempat aku teguk berjaya juga kawal kemarahan. memang peel aku bawa air keluar setiap kali makan fast food.

4. exam induksi tidak sesenang yang diwar-warkan. makanan institut bangi sangat sedap dan battlefield sangat bosan. setelah hunger game dan burger bakar, apa lagi yang ingin kita over rate?

2 comments:

  1. battlefield pun bole bang.. hah, pentas

    ReplyDelete
  2. HAHAHAH BATTLESHIP!!!!! malu malu malu kemaluan yang besar

    ReplyDelete