Thursday, September 13, 2012

Tunggang Langgang Malam

Tepat jam 12 tgh malam mak aku terjah pintu bilik. 'akmal park kereta luar ke? ada orang bukak pintu'. berlari aku turun dengan cotar arwah atok.

tiba depan pagar. aku tergamam. awek seksi berseluar pendek, baju tak berlengan pengsan dalam kereta. aku tolak pipi pakai cotar. pergh lawa. bau perfume. halamak. aku tengok leher dan tengkuk dia. cari kawasan nadi. berdenyut. 'dik, dik'. panggil lagi. 'dik, dik' *sambil tolak-tolak dengan cotar*. mak di atas menjeling.

tak semena-mena telefon bimbit dia di bangku penumpang menyala. dua bijik telefon satu handbag mahal. pergh. dah la naik swift, kaya budak ni. bisik hati kecilku. hahahah.

baru je aku nak pusing ke sebelah pintu sana nak angkat telefon, mak aku dari atas jerit, jangan sentuh! aku sahut 'kang kalau mati budak ni susah'. tipu la kalau aku kata aku tak teringin nak pegang budak nie. memang teringin sangat. tahan. telefon pun tidak angkat. 'nanti mak panggil guard dulu'.

bagai dipanggil guard lalu. 'rumah no **' katanya. aku terkejut. la kakak *** rupanya. aku tengok macam budak. bapak aku muncul depan pagar. 'pergi panggil ***. kalau ada la acara 100m berkain pelekat, aku dah menang kot.

pendek cerita adalah orang dari rumah dia datang. then sorang lagi ahli keluarganya datang. lepas awek tersebut diangkat masuk ke kereta lain dan keretanya di bawa pergi aku sambung chat dengan budak comel di FB dalam bilik. kemudian mak aku masuk bilik dan kami berspekulasi. akhirnya ' kalau akmal tau cerita sebenar pun, tak payah bagitau orang. kesian. maruah orang. jangan sibuk-sibuk'. 'yelah' jawab aku. dalam hati banyak lagi cerita-cerita jiran tetangga yang aku dengar aku simpan. stok yang kahwin dua, stok yang terserempak ngan pakcik kat club. stok yang macam-macam lagi lah. aku nak kepoh-kepoh pun, rekod aku kat kejiranan ini pun bukan baik sangat.

pendek cerita lagi, aku keluar lepak depan rumah dia dengan *** lepas tu. dan tau lah aku kemungkinan sebenar yang berlaku. moral of the story kata penjajah, ahh korang yang sibuk-sibuk hal orang ni kenapa?

2 comments: