Thursday, July 8, 2010

Kekasih Gelap

Satu daripada masalah kekasih gelap, kekasih gelap takkan gelap selamanya. samaada dia menjadi terang atau terus hilang. akan ada je yang akan sakit hati. dan untuk kali keduanya sejak berlalu masa itu aku terpaksa tipu diri sendiri. memisahkan apa yang dirasa dengan apa yang sepatutnya.

fall dengan pengedar dadah, tukang urut, gro, pendatang tanpa izin. kira kekasih gelap ke? atau kita saja labelkan walhal mereka seperti kita juga? sama jahat sama tamak sama sunyi?

aku yakin ramai memang dah terperangkap dengan skandal-skandal tersebut. dan aku taktau berapa ramai hidup ke anak cucu. berapa ramai kebal ditohmah masyarakat. cuma aku nak amik pendekatan berbeza. betul kita sama jahat sama dengki tetapi bukan semudah ingat prinsip matematik. (-)+(-)= (+) atau (+)+(-)=(-). (simbol2 ni nampak pelik :P). pada aku setiap yang negatif perlu dipositifkan dahulu sebelum sama-sama menjadi positif.(+)+(+)=(+) (muhahaha lagi pelikk). sebelum mana-mana pihak berjaya dipositifkan aku rasa dua-dua sengaja cari nahas kalau nak terus jugak

aku nak amik jalan mudah. ingat pemikiran masa mula-mula dulu. kalau dulu memang tak niat ape2 hati kena kering. biarlah. kata penjajah what could be worse?

No comments:

Post a Comment